دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 13 تیر 1400/ شماره 316
همدستی نیما و قیمت های جهانی در افزایش قیمت های پایه،تداوم صعود دلار نیمایی،صعود دلار صرافی به کانال 25 هزار تومان،جهت گیری صعودی قیمت ها در بازار،اُفت 2 هزار واحدی بورس تهران

همدستی نیما و قیمت های جهانی در افزایش قیمت های پایه
پانزدهمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، امروز در حالی اعلام شد که میانگین هفتگی دلار نیمایی، با 633 تومان افزایش، به 21,594 تومان رسید. در کنار صعود 3 درصدی نیما، قیمت های جهانی هم در 16 گروه کالایی، بیشتر از میزان درصد افزایش نیما، رشد قیمت پیدا کردند. به عبارت دیگر، در 16 گروه کالایی قیمت های جهانی هم افزایش یافته بود. کالای PVC E6834 با 8.3 درصد، 3,120 تومان بیشتر از هفته قبل قیمت گذاری شد و در صدر گروه افزایشی امروز ایستاد. در گروه کاهشی ها هم ABS با 2.2 درصد بیشترین افت قیمت امروز را به نام خود ثبت کرد و 1,080 تومان نسبت به هفته پیش، کاهش قیمت یافت. 

تداوم صعود دلار نیمایی
همان طور که گفته شد، میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 21 هزار و 594 تومان رسید و نسبت به دلار قیمت های پایه یکشنبه گذشته، 633 تومان افزایش یافت. میانگینِ روزانه دلار نیمایی امروز نیز در کانال 21 و 800 تومان است و نشان می دهد احتمالا، روند صعودی نیما در روزهای آتی ادامه می یابد.

صعود دلار صرافی به کانال 25 هزار تومان
امروز صرافی ملی با تأخیر زیاد و در نزدیکی ظهر، آپدیت شد. دلار این صرافی که روز گذشته با 59 تومان کاهش، 24 هزار و 920 تومان قیمتگذاری شد امروز افزایشی شد و با 101 تومان افزایش تا ساعت 15.00، 25 هزار و 21 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد هم تا 25 هزار و 300 تومان پیش رفت. در شروع بازار امروز، دلار آزاد حتی تا 24.450 تومان هم پیش رفت ولی از ساعت 14 به بعد، به زیر 24.300 تومان برگشت.

جهت گیری صعودی قیمت ها در بازار
با توجه به اینکه عمده قیمت های پایه امروز افزایشی بود، جهت گیری بسیاری از کالاها افزایشی بود. گروه پ پ ها روند افزایشی دیروز خود را ادامه دادند و امروز هم بین 200 تا 700 تومان رشد را نسبت به قیمت های روز گذشته به نام خود ثبت کردند. در کالاهای گروه نایلون و نایلکس، بخش زیادی از افزایش قیمت امروز، طی روز گذشته و تا قبل از اعلام قیمت ها، پیش خور شده بود.

اُفت 2 هزار واحدی بورس تهران
بورس تهران که دیروز، اولین روز کاری را، کاهشی به پایان رسانده بود، امروز را نیز کاهشی آغاز کرد و در پایانِ معاملات با 2 هزار و 319 واحد اُفت، به 1 میلیون و 243 هزار عقب نشینی کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟